یزدفردا: کتاب «پای پیاده» اثری از محمد حسین‌خانی است که به روایت ۱۰ روزه از سفر پیاده‌روی در اربعین پرداخته است.

به گزارش یزدفردا: محمد حسین‌خانی یکی از نویسندگان شناخته شده در حوزه ادبیات مقاومت و داستانی است که در بخش‌های کودک و نوجوان و بزرگسال آثاری را به چاپ رسانده است که از جمله این آثار می توان به «من قاسم سلیمانی هستم» و «مرد لحظه ها» اشاره کرد.

کتاب «پای پیاده» روایتگر پیاده روی اربعین است که از تجربیات نویسنده که از این سفر کسب کرده، نوشته شده است.

در کتاب «پای پیاده» به مسائل مختلفی از مصیبت‌های وارده بر اهل بیت (ع) تا پذیرایی گرم عراقی‌ها از زائران پرداخته شده که مخاطب را با خود همراه می سازد و به گفته حسین‌خانی، مخاطب نیز می تواند خود را در آن مسیر تصور کند و همراه با داستان شود.

نویسنده در بخش دیگری از کتاب با بیان محل اصابت ترکش‌ها و خرابی‌های موجود در سامرا به زحمات و جانفشانی‌های مدافعان حرم اشاره‌ای داشته است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم: «دو ساعتی هست که با شاه مردان خداحافظی و به اتفاق همسر و بچه‌ها از خیابان‌های شهر نجف در حال عبوریم؛ به خروجی شهر یعنی همان ابتدای مسیر پیاده‌روی می‌رسیم. اینجا دریای خروشان عشاق است؛ یک بیابان عزادار، در صفوف به هم فشرده در حال حرکت به سمت هدف خود هستند. افراد پیاده و کاروان‌ها مانند جوی‌هایی، از سرتاسر گیتی حرکت و در اینجا با یکدیگر تلاقی می‌کنند؛ مشتاقانی که زیر لب ذکری دارند و نگاهشان به افق حرم است.»

کتاب «پای پیاده» یکی دیگر از آثار پرفروش محمد حسین‌خانی است که در قطع پالتویی و توسط انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۶۸ صفحه به چاپ رسیده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا